Comenius Lyceum Amsterdam
Een VO-school in Amsterdam Nieuw-West voor vwo, havo en mavo. De school staat in een kleurrijke buurt met een net zo kleurrijke doelgroep. Wanneer we in 2019 voor het eerst aan de slag gaan voor CLA heeft de school heel wat jaren veel te weinig aanmeldingen. En het worden er steeds minder. Een zorgelijke situatie want met deze negatieve trend zou de school niet kunnen voortbestaan. Er moest wat gebeuren. Het was erop of eronder.
De aanpak van Cijs & Co werkt. Enorm. Vanaf de start van de nieuwe communicatieaanpak groeit het leerlingenaantal spectaculair. We bereiken in slechts vier jaar dat Comenius dé populaire school is waar iedereen wil zijn. Met veel meer aanmeldingen dan ooit. Een enorm positieve trendbreuk. CLA loopt nu zelfs tegen de grenzen van de groei aan, zij kan niet iedereen aannemen die zich aanmeldt. Dat is wel bijzonder.
Hoe hebben we dat voor elkaar gekregen? Victor Cijs verdiept zich eerst grondig in wat deze doelgroep wil en niet wil. Hij gaat daarin heel ver. Wat hun gewoontes, associaties, verwachtingen, triggers en weerstanden zijn. Dompelt zich helemaal onder en gooit zijn eigen witte perspectief overboord. Om de Islamitische context aan te voelen.
En daar laat hij zijn strategische en creatieve inzichten op los. Vanuit die ontdekkingen is hij de marketingaanpak gaan ontwerpen. De kernbelofte wordt De sterke basis. We gebruiken speelse beelden en video’s die de doelgroep aanspreken, vol slimme gedragstechnieken.